Derbydags!

ja, nu börjar det dra ihop sig till derby mellan Skövde IK och Mariestad BOIS. Alltid lika spännande och nervöst. Imorogn klockan 16.00 gäller det. Eller ja gäller och gäller, det gör ju inte så mycket om skövde förlorar, kval lär det bli ändå  =). Får se om skaraborgs "stolthet" (i dagsläget en sanning med modifikation) kan gripa det sista halmstrået.

Får väl se om vi kan åka överhuvudtaget med tanke på orkanvarningarna som utfärdats under kvällen. Fast det skulle ju iofs bara gälla förmiddagen men man vet ju aldrig. Tycker vädret är alltför konstigt nu. Ingen snö, bara regn och blåst hela tiden. Börjar gå en på nerverna. Längtar till våren och sommaren nu när det är så här. Jag gillar ju vinter och snö annars

Idag har vi slängt ut vår fina gran så nu är julen officiellt över för min del. Skönt det faktiskt! J plockade bort alla julsakerna också så jag slapp undan det, väldigt skönt.

Till middag idag åt vi grekiska färsbiffar med klyftpotatis och tzatziki (stavning?). det var hyffsat gott men nu stinker jag vitlök, det är nästan så jag kan känna det själv. Får väl stå en bit bort på matchen imorgon och undvika att andas på folk, men det hjälper ju inte att sluta andas för vitlöksdoft sipprar ju ut från varenda por i hela kroppen  =).

nej, nu ska jag fortsätta plugga, har tänkt att vara uppe hela natten och inte gå och lägga mig förrän i morrn kväll hur jag nu ska lyckas med det. Håller på att försöka vända tillbaks dygnet men det är inte lätt det!

Kommentarer
Postat av: Madde

Stavningen ser utmärkt ut=) Ni får inte ge er ut om det stormar som det gör på västkusten nu! Ajabaja! Det är faktist faaarligt! :) Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback