Tandläkarskräck

Jag har tandläkarskräck. Inte på det vanliga viset. Jag är inte rädd för smärta och inte för utsattheten, det kan jag ta efter alla mina tandställningar, utdragningar av tänder, operation och insättning av implantat m.m. Min skräck ligger på det ekonomiska planet.

Varje gång jag går till tandläkaren är jag livrädd för att ha hål eftersom jag då kommer få punga ut med x antal kronor som jag inte har råd med. Jag som egentligen inte har råd ens med själva undersökningen. Förra gången jag var hos tandläkaren hände det. Jag som aldrig har haft ett hål i hela mitt liv hade nu tre stycken. men min tandläkare var snäll mot mig och sa att hålen var så små så att det inte skulle kosta alls mycket (i jämförelse) att laga dom. Det kändes i plånboken men det var hanterbart

Idag var jag hos tandläkaren och jag tror jag bad till Gud (som jag inte tror på) att jag inte skulle ha nåra hål när jag låg där i stolen. Det funkade uppenbarligen för jag hade inga hål. Däremot inträffade det som jag nästan inte alls vågat tänka på. Mardrömmen - Visdomständerna. Min tandläkare och en annan (second opinion) ville dra ut två av mina visdomständer eftersom den ena inte kommit upp som den ska och därmed är en grogrund för en massa bakterier som smaskar på matrester som fastnar där. Eftersom den ena inte kommit upp ordentligt så måste en mindre operation göras d.v.s tanden måste skäras ut = dyrare
Kostnad: ca 2500. Det kommer att ruinera mig. Men jag vet att jag måste göra det. det sista jag vill ha är en otäck inflammation som sprider sig i käken.

Men jag hade i alla fall inga hål.........å andra sidan har jag två visdomständer kvar som inte har kommit upp än, hoppas ni vill stanna kvar där i det mysiga tandköttet tills jag får jobb.


image158



Kommentarer
Postat av: lovingnurse

hej! ha en trevlig eftermiddag :)

vad tur :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback