En riktig jul

Årets julkalender verkar helt klart lovande. Inte i klass med Sunes jul och Mysteriet på Greveholm som är mina absoluta favoriter, men ändå lovande. Tycker julkalendrarna de senaste åren annars varit urtråkiga.
Bra skådisar med också. Allan Svensson blir nog lysande som smått diktatorisk tomte som bara "sitter på sin feta röv" medans nissarna sliter.

Och nu i första avsnittet fick man ju äntligen svaret på hur tomten kan hinna med att dela ut julklappar till alla barnen; tid-och rumpulver naturligtvis!

Otroligt roliga dialoger, i alla fall för mig som pendlar:

"Teknisk support": en biljett med polarexpressen, tur och retur
Nissa: ska jag åka kommunalt??!!
"Teknisk support": tydligen

Nissa: skulle inte du avgå sex och trettioåtta
Polarexpressen: tyvärr, förseningar på anslutande linje 14. Ny beräknad avgångstid sju och tjugotre.

Polarexpressen är naturligtvis en isbjörn, vad annars?
Härligt att se en julkalender med så tydligt jultema. Ska nog följa denna jag. Och nu i modern tid så kan man ju titta på nätet om man skulle missa avsnitt. Lovely!

image155
www.svt.se

Kommentarer
Postat av: Denise

Haha - eller hur! Jag kommer också sitta bänkad framför tv:n i tjugotre dagar framöver ;D
Haha, KRAM!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback