Malaria i Europa

Kan bli verklighet om klimatförändringarna pågår så temperaturen höjs med 2-3 grader! I alla fall enligt vår föreläsare men det låter ju rimligt. Något att tänka på kanske. Får se om läkmedelsföretagen får tummen ur arslet då om det är européer det gäller ocxh inte bara fattiga afrikaner.

Nu så har jag "flyttat" till gbg. Känns jäkligt gött att slippa åka tåg varje dag men upptäckte till min fasa att jag kanske inte kommer att ha nät där. Fy så jobbigt men det går kanske ändå. kan ju dock inte uppdatera bloggen så ofta men det är ju inget som får världen att gråta direkt :-).

Idag har jag bakat bullar. J fyller ju år imorgon och då ska han ha kalas. Så imorgon ska jag baka citronkaka och viktigaste av allt-tårta! Får se hur det går men det blir nog bra till slut. Ska göra
maddes mammas specialité chokladpuddingtårta fast i en egen version. Dock kommer det nog inte bli lika bra som hennes som helt enkel är magnifik! Man får göra så gott man kan :).



Kommentarer
Postat av: Maritha

Hälsa J och gratulera så mycket på födelsedagen från mig och Andreas!
Det blir säkert mycket goda kakor och tårta!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback