Tårtkalas

Inspirerad av Bröllopet så har jag bakat en tårta.
Tårtan skulle vara en present till midsommarvärden/födelsedagsbarnet men då han tyvärr blev sjuk så fick vi fira midsommar på annat ställe och tårtan fick åka in i frysen till ett senare tillfälle.

Till skillnad från Viktorias och Daniels tårta är det bara en våning bestående av tre lager.
* chokladbotten
* vit chokladmousse
* jordgubbsmousse

Överdraget är gjord av marsmallows + florsocker och är en typ av sugarpaste, smakar alltså inte så mycket. Blommorna är gjorda av samma och utskurna på frihand, därav ojämnheten.


Det var inte så knivigt att få på locket som man kan tro



Det var däremot oerhört svårt att fota tårtan så att färgerna återspeglade verkligheten.

Kommentarer
Postat av: Maritha

Oj, vilken fin tårta- är det säkert att det är apotekare du ska bli och inte konditor??

Postat av: Jennie

Tack så mycket =).

Jo, jag fortsätter nog på den inslagna vägen även om jag had en tanke på konditor ett tag. Jag gillar ju och baka och sånt =).

Men, nu vet jag faktiskt inte hur tårtan smakar alls, den måste ju vara god också för att vara lyckad :P

2010-06-29 @ 07:49:37
URL: http://khalypso.blogg.se/
Postat av: Linda R

Wow vilken tårta! Kan du sånt?!

2010-07-14 @ 13:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback