Abs

På tal om styrketräning så började jag med det löftet redan på nyårsnatten. I lägenheten som vi befann oss i fanns också en magtränare eller abslider, eller vad den nu heter, av typen som visas på bilden nedan. Jag fick för mig att prova, körde några gånger och kunde konstatera att det inte var så himla märkvärdigt. Antingen var det väl jag som var sjukligt vältränad (mindre troligt) eller så var maskinen rätt värdelös.
Två dagar efteråt alltså den 2:a januari vaknar jag upp och upptäcker att jag knappt kan ta mig upp ur sängen för att mina magmuskler protesterar vilt. Kunde ju knappast bero på hockeyträningen tre dagar innan, brukar aldrig få träningsvärk av den typen av träning längre. Jag fattade inte vad jag kunde ha gjort förrän det slog mig- magtränaren på nyårsafton. Tydligen var det inte alls ojobbigt utan otroligt effektiv träning.
Jag hade en sån en gång när jag var typ 15 men jag tror jag har slängt den någongång- synd, väldigt synd...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback