Lerumspucken

Hemma igen efter cupen. Jag känner mig totalt mörbultad ungefär som jag har tvättats i tvättmaskin, blivit toktumlad och sedan manglad på en och samma gång. men det var så otroligt roligt. trots att jag bara sov en timma och fyrtiofem minuter. Och trots att jag var när det var dags för sista matchen var tröttare an jag någonsin varit i hela mitt liv (kändes det som). Att ligga på ett hårt skolsalsgolv på tre liggunderlag är inget att rekommendera. Hur jag än låg hade jag ont någonstans. Det spelade ingen roll att jag rev ut min väska och stoppade kuddar under höfterna opch hade byxor och tröjor som huvudkudde. Jag hade likt förbannat ont någonstans och natten blev som en enda lååång tortyr. Till slut lyckades jag tydligen somna (runt fyra) för när klockan ringde kvart i sex så var jag verkligen inte utsövt men dock sovande.

Dags för frukost, uppvärmning och omklädning. Sedan matchstart 8.00. Vi spelade mot Lerum och förlorade med 7-0. Lerum var helt klart bäst och 7 -0 kanske var kanske lite i överkant men de var helt klart mycket bättre än oss och då blir det var det blir. Sedan var det ju första matchen vi spelade sedan i januari så det var helt ok ändå.

Nästa match var det dags för Halmstad och då förlorade vi med 2-0. Men den matchen hade vi helt klart kunnat vinna. Vi vann skotten och hade flera målchanser men vi var grymt ineffektiva och lyckades helt enkelt inte göra mål. Men helt klart ett steg framåt för oss.

Karlskrona var nästa motstånd och nu funkade allt och vi spelade så himla bra allihopa. Vi vann den med 4-1 mot ett riktigt grinigt Karlskrona. Min lagkamrat L blev bla kallad för "din feta kossa" och slagsmål utbröt. Dock var den förolämpningen ganska malplacerad då L är supesmal och knappast har ett gram fett på kroppen så jag tror inte att hon tog så illa upp =). Lite synd att vissa var så griniga men iofs gjorde det att jag och säkert många med mig ville vinna ännu mer och kämpade otroligt hårt. Självklart var det också otroligt roligt att äntligen få vinna.

Sista matchen var mot Hovås och då var alla rejält trötta. från att ha varit i ishallen från klockan halv sju skulle vi alltså spela sista matchen tjugo i sex. vi tog (kanske något överraskande) ledningen med 2-0 men sedan orkade vi helt enkelt inte längre och de kunde kvittera, dra ifrån och till slut vinna med 5-3.

Vi slutade alltså fyra i cupen och jag tycker vi spelade riktigt, riktigt bra. Det var bara Lerum som utklassade oss och med tanke på att alla andra lag spelar i serie och spelar matcher regelbundet så gjorde vi en riktigt bra insats. Jag har haft en superkul helg som jag tror jag kommer minnas hela livet.

Nu ska jag bara försöka bli av med den här stelheten och ömheten som besitter min kropp för tillfället.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback