Gekås, Ullared

Egentligen borde rubriken vara: Gekås, Ullared plus en och annan outlet.
Jag handlade för mindre än tvåtusen. Jag är lite besviken faktiskt. Trodde notan skulle hamna i alla fall runt 2500 kronor. Jaja 500 kronor mer eller mindre tänker ni som aldrig har varit på Gekås, alla ni andra tänker fatta hur mycket krafs man kan få ihop för 500 spänn.

Men nu till den stora frågan. Under vilken träningskategori ska jag införa Ullared i min träningsdagbok på shapelink? Shopping finns liksom inte med (fastän alla tjejtidningar typ cosmo försöker få shoppingrundan till att vara ett riktigt vasst träningspass)



Kondition? Tja, varför inte? man går och går och går och promenad är en subkategori till kondition.

Men gruppträning då? Borde ju också funka, man går och trängs med en massa andra folk, det är varmt och svettigt. Låter som gruppträning i mina öron.

Styrketräning kan också funka, gå och dra en vagn fullproppad med krafs är inte helt ojobbigt. Och att försöka snurra på en sån där klädhängarrondell (vad det nu kallas) när någon annan försöker snurra åt andra hållet är inte helt ojobbigt för biceps.

Men det lutar nog åt att jag väljer kategorin andra sporter: Amerikansk fotboll finns nämligen med. Och ett gekåsbesök är som amerikans fotboll minus boll, plus att alla spelare på plan är utrustad med varsin kundvagn. Men principen är densamma. Man knuffas och tacklas tills man vunnit några meter på sina motståndare i en gång. Och då kan man lägga vantarna på det där åtråvärda krafset man så gärna ville åt.
Jag kan också konstatera att min längd (182 cm) inte var optimal för ett gekåsbesök, I alla fall inte om man inte tycker det är så mysigt att få kundvagnar uppkörda i röven....ja alltså inte i röven men mot....äh ni fattar vad jag menar.

Ni som är uppmärksamma kan också se att det finns en kategori som heter kost. Då jag inte vet om det vi fick i oss igår kan kallas kost överhuvudtaget tror jag att den kategorin får lämnas blank.

Tack
M för en riktigt rolig dag! (Och för kaffet och fikat)


P.S Jag kommer nu välja att lägga det här inlägget under träning i bloggen.....


Kommentarer
Postat av: Madde

Ta det under promenad, E hade stegräknare sist vi var där och hamnade på typ 6000 steg. O vi GICK ju ända till Panduro!=) Tack själv, det var jätteroligt!

Postat av: Jennie

Men amerikansk fotboll är ju roligare ;).

2009-10-21 @ 12:05:52
URL: http://khalypso.blogg.se/
Postat av: Isabelle

haha !

Jag tycker också att shopping är träning.

Jag och min nyblivna sambo har shoppat i 3 veckor till våran lägenhet. Märks i alla fall att man rör på sej, nu chillar vi mest och det kryper i benen för att man vill röra på sej !

2009-11-19 @ 01:28:13
URL: http://isabelleangeline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback