Utmattning

Fysträning igår.
Riktigt jobbig dessutom. Hade glömt bort hur jäkla härligt det är att verkligen pressa sig själv. Att fortsätta springa trots att benen känns tunga och trots att man andas så tungt att det bränner i halsen. Det kanske inte är så skönt under tiden, men efteråt när man får stanna och vila...då är man så nöjd och så härligt utmattad. Jag klarade inte att springa uppför hela långbacken i Karstorp efter utfall, skridskohopp och ruscher men jag fortsatte gå snabbt och sen sprang jag nästan hela vägen i mål. Det var ingen lång sträcka men jag var nöjd ändå. Måste Vill börja löpträna på riktigt igen. Märkte att jag verkligen saknar det. Det senaste året har det bara varit lugna fina löprundor, samma rundor, samma tempo. Ingen utmaning, ingen utmattning efteråt. Rätt trist och tråkigt.

Jag klarade fyra riktiga armhävningar igår, rekord! Innan sommaren är slut är mitt mål tio. Men fyra är bra med tanke på att jag inte har klarat någon förut eller kanske max en. Styrka är ju inte min starkaste (haha) sida egentligen. Jag är ganska klen, speciellt i överkroppen. Så att göra armhävningar med 75 kilo är väldigt jobbigt för mig. Men tio i slutet av augusti borde jag kunna klara.

Kommentarer
Postat av: Madde

Herregud, armhävningar fixar jag knappt när jag fuskar! Det är det mest vidriga jag vet! Duktig du är! Jag har börjat med tricepsövningar, du vet när man häver sig i sittande position. Det ger faktiskt resultat! Nä, nu ska jag hoppas upp på min CT=)

Postat av: Jennie

Armhävningar är vidirgt men effektivt det med. Tricepsövninagr är ju också asjobbigt, fast det är iofs gött med träningsvärk i triceps =)

2009-06-11 @ 16:19:38
URL: http://khalypso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback