Hockey VM

Semifinal imorgon mot Kanada. Magkänslan säger förlust men det är nog mest för att jag inte kan tro, ens i min vildaste fantasi, att vi skulle kunna komma till ytterligare en final. Hoppas verkligen, verkligen jag har fel!

Jag tänker i alla fall kolla in Strålman lite extra imorgon. Tycker det är så roligt att se honom i Tre Kronor. Tänker på att Johan sa; det kommer bli någonting stort av honom redan när han var "liten" och spelade i Skövde. Ja, det kommer det sannerligen!

Annars är jag förbaskat trött på allt gnäll om att VM skulle vara tråkigt. Om man tycker det så tycker man väl inte om hockey tillräckligt mycket helt enkelt. Det är ju ett utmärkt tillfälle att kolla in nya talanger och gamla med för den delen. Vad spelar det för roll att inte NHL-stjärnorna är med. Det finns väl tillräckligt med hockeykunnande i vårt landslag för att det ska vara roligt att titta på. hockey. Det faktum att vi befinner oss i maj månad hindrar i alla fall inte mig från att tycka om att se på hockey. Gillar man det så gillar man det väl hela året, inte bara på vintern. Men det hörs ju många kommentarer om det på diverse forum och liknande.

Tycker heller inte om TV3:s sändningar. Alldeles för mycket fjanterier och sen tycker jag kommentatorerna är rentav usla. Ibland häpnar jag över vad som flyger ut ur deras munnar. och Claes Åkesson (ja så heter han för mig) , kan inte bara någon ta bort karln. In med tjejen som fick vara med på Tv6 när det visades matcher mellan andra nationer än Sverige, hon var 1000 gånger bättre. Claes känns bara trött och passé!

81440-61

Kommentarer
Postat av: Paulina

Mh skönt! Är med för fotboll jag;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback