Dessa kanadensare!

Ja, det gick ju inte så bra för oss denna gång! det jag är mest besviken på är att det blev en så tråkig match.

Det var ingen normal semifinal. Två saker jag kommer komma ihåg från denna match:

* Sverige var så otroligt sega och loja, var det Kanada som gjorde oss sådana eller vad var det som hände?

* Hela Kanadas lag måste ha käkat pepparkakor innan matchen och genomgått minst en anger-managementkurs för så snälla har de väl aldrig varit förut. Men all heder till dem som spelade schysst hela matchen igenom, något man absolut inte är van vid att se.

Imorgon hejar jag naturligtvis på Tre Kronor mot Ryssland men tror ryssarna är väldigt sugna på att åtminstonde knipa bronset på hemmaplan. Det blir tufft!

Jag kommer också heja som en tok på Finland. Jag har aldrig förstått mig på den där rivaliteten som gör att man inte skulle kunna heja på sin nordiska granne. Ser mycket hellre att världsmästartiteln hålls kvar inom Norden än att Kanada tar den. Kanada tror att de är bäst i världen på ishockey så snälla Finland motbevisa det!
Jag tycker också Finland verkligen förtjänar ett guld efter många tidigare väl genomförda mästerskap utan att vinna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback