Örebro + SIK = poliser?

Skövde IK:s supporterklubb rebellerna anordnade resa till bortamatchen mot Örebro i Hockeyns division 1E igår. (God, vilken lång mening)
 Det var händelserik resa på alla sätt och jag ångrar absolut inte att jag åkte med trots den stundande tentan i morgon.

Står ju aldrig i klacken på hemmamatcherna även om jag försöker klappa i händerna så gott jag kan på andra långsidan där jag står i Hovet. Tycker dock att det är riktigt roligt på de bortamatcher jag varit på och igår var inget undantag. Klacken höll igång hela matchen och stämningen var på topp hela tiden. Det blev ju inte direkt sämre av att Skövde gjorde 2 mål de tre första minutrarna i matchen. Efter första perioden stod det hela 4-0 till Skövde, ett försprång Örebro aldrig orkade hämta in och matchen slutade 4-2 till Skövde. Ett resultat som medförde att vi gick upp på en fjärde och sista plats av de lag som får gå till allettan. Matchen på onsdag blir nu helt avgörande, spel i allettan eller inte?

Säkerhetsåtgärderna var omfattande och något bråk märkte jag aldrig av (förutom några slynglar som gapade "Skövdeas" efter mig, men det är ju inget att bry sig om), alla örebroare jag stötte på var väldigt trevliga och välkomnande.

Sedan när vi skulle tacka spelarna för den otroligt fina insatsen så var vi helt plötsligt tvugna att snabbt bege oss ut till bussarna eftersom polisen hade spärrat av en del av gatan där bussarna stod. Polis, piket, hundar och allt vaktade oss mot huliganerna som ville bråka. Sedan fick vi i bussarna poliseskort ut ur Örebro. Förmodligen för att förhindra stenkastning mot bussarna. De dirigerade oss säkert genom Örebro ut på E20.

Tack vare säkerheten i Örebro kände i alla fall jag mig aldrig otrygg på något sätt men det är tragiskt att detta skall behövas. Att så få personer ska få förstöra för andra som bara vill ha roligt. Att polisen skall behöva spärra av en gata för att några tycker det är lite sådär skoj att bråka. Dessa personer gillar ju överhuvudtaget inte hockey och det är fruktansvärt att se hur mycket hat och ilska som strålar ut från dessa personer. Fruktansvärt och otäckt.

Tack rebellerna för ännu en jätte rolig resa som man inte kommer glömma i första taget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback