Träningsterapi

Ikväll blir det barmarksträning med laget. Jag undrar vad det blir för någonting. hoppas på att det inte blir fotboll av något slag eftersom jag är rät kass på det. Har ruskigt svårt att koordinera fötterna på det viset som krävs för att föra en boll snabbt och smidigt framåt (och bakåt, och åt sidan). Visserligen är det ju något jag då behöver öva på, koordinationen men att visa upp min otalang är inget jag direkt hoppar i taket över att behöva göra.

Träningen den här månaden har annars varit helt kass men jag har ju haft grymt mycket att göra så jag ska inte klandra mig själv alltför mycket. Man gör så gott man kan heter det ju men jag vill alltid vara bäst. Duktig-flicka-syndromet eller vad det nu heter. Och det vet ju alla hur det går för flickor som alltid vill vara bäst, de blir utbrända och psykiska nervvrak. Såvida de inte åker till indien och börjar med yoga eller dansterapi eller allt det där andra som man kan läsa om i alla hälsomagasin.
hmm, hur mycket kostar en yogaresa till Indien? Finns det någon dansterapeut i Skövde? Kanske får messa 118 100.
Jag tror det är mycket enklare att försöka jobba bort alltid-behöva-vara-bäst-syndromet. Och jag har blivit mycket, mycket bättre redan.


Det blev absolut inte fotboll, det blev klassisk fysträning istället. Hurra!
Först springa tre varv runt en kort slinga. Längesedan jag intervalltränade nu så det var rätt jobbigt. Tycker alltid att det jobbigaste med löpningen är den första halvkilometern innan man fått upp puls och andning. Nu blev det den första halvkilometern fast gånger tre.  Sedan blev det utfallsteg i backe, löpning i backe och ruscher på plant underlag. Mina lår känns misshandlade idag. Imorgon kommer jag förmodligen inte kunna ta mig upp ur sängen. Men det ska ju kännas att man har tränat ordentligt.

Kommentarer
Postat av: Madde

Yeeeei, träning is tha shit!Köp byxorna på Åhlens, de var skitsköna på!

Postat av: Jennie

Jag ska kolla på det. Var ju ett ruskigt bra pris som du sa =)

2009-05-22 @ 15:35:17
URL: http://khalypso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback